Ago 192009
 

Nestes días estamos a asistir a un novo capítulo da cruzada de determinados medios de comunicación contra a República Bolivariana de Venezuela, desta vez o problema semella ser a Lei Orgánica de Educación (LOE) aprobada o pasado xoves pola Asemblea Nacional, e se nos deixamos levar polo que nos contan esta lei supón o adoutrinamento dos alumnos en función da ideoloxía revolucionaria defendida por Chávez e outra agresión ás liberdades do pobo venezolano, incluso algún fai referencia ao perigo que supón que o estado se reserve o control da formación dos docentes ou que as universidades non poidan escoller o seu alumnado.

Onte tiven curiosidade por coñecer a lei de primeira man, os venezolanos puideron facelo hai unhas semanas dado que o goberno encartou o proxecto de lei na prensa do país; e despois de consultar en internet interpretacións en contra e a favor entrei na páxina web da Asemblea Nacional de Venezuela e imprimín o documento. Dispúxenme a ler con tranquilidade as súas vintesete páxinas e teño que recoñecer que ao rematalas quedei fondamente defraudado, non atopei por ningures referencias á materia obrigatoria de marxismo-leninismo nin tampouco aparecen o "socialismo do século XXI" ou o "pensamento guía do compañeiro comandante Chavez", realmente dentro dos conceptos clásicos de manual de que é "algo revolucionario" non podemos incluír unha lei que mantén o ensino privado, permite ás universidades privadas conservar os seus currículums ou mantén a relixión nas escolas aínda que sexa de xeito voluntario.

Está claro que esta polémica é só unha nova excusa para seguir transmitindo a imaxe dunha Venezuela bananeira na que non se respetan os dereitos humanos e o único que se busca por parte de Chávez é impoñer a súa ideoloxía ultraesquerdista e fanática; e así ao día seguinte da aprobación desa lei catro dos xornais que máis se len na Galiza referíanse a ese feito con "Venezuela aprueba la polémica nueva Ley de Educación en medio de incidentes callejeros" (Faro), "Estudiantes y periodistas protestan contra la ley de educación chavista" (País), "Chávez aprueba su polémica Ley de Educación entre disturbios"(Xornal), "Periodistas y estudiantes protestan contra el Gobierno" (Voz). Casualmente catro titulares moi semellantes que destacan a violencia e esquecen o contido da lei, e se nos metemos no corpo das noticias máis do mesmo, moitas opinións da oposición, algunha do goberno pero nada de nada sobre o que realmente di a lei aprobada.

Se houbese pluralidade real de prensa ou cando menos verdadeiro interese polo tema do que están a falar, algún medio, aínda que só fora un, tería investigado e diríanos que o proxecto de lei tivo un longo proceso iniciado coa discusión na Asemblea, no ámbito educativo e na sociedade hai oito anos, que a lei introduce a obriga do estado de garantir unha educación gratuíta para todos e todas até o preuniversitario co apoio aos máis desfavorecidos para que accedan á educación, a garantía da autonomía universitaria, sancións contra os medios que transmitan contidos que inflúan negativamente en nenos e nenas, a apertura da posibilidade de xubilación dos mestres con 25 anos de servizo co 100% da pensión, o control social sobre a educación e sobre os seus recursos o respecto á realidade multiétnica do país, a participación do estudantado na toma de decisións, a importancia que se lle dá á formación de futuros adultos con espírito crítico, etc?

En Venezuela seguro que as cousas poderían facerse moito mellor, é certo que hai erros, excesos e infinidade de cuestións para criticar, pero cando menos no eido educativo até o de agora o proceso bolivariano deu exemplo de como se pode avanzar, e así Venezuela foi declarada pola UNESCO Territorio Libre de Analfabetismo no 2005 logro acadado grazas ao apoio cubano e ao método de alfabetización "eu sí podo", a taxa de escolarización en preescolar no ano 2008 era do 84,8% fronte ao 53,4% no 1999, o investimento en educación pasou do 3,9% do PIB en 1998 ao 5,8% no 2007, etc?. Pero de todo isto curiosamente apenas se fala

 Posted by at 00:47

Sorry, the comment form is closed at this time.